Důvěřujte svému specialistovi na sociální sítě

Když už si platíte specialistu na sociální sítě, měla by vaše spolupráce být efektivní. Poradím vám, jak na to.
social-g8ed7bf61c_1920

Víte, proč si platíte specialistu na sociální sítě? V ideálním případě proto, aby se vám staral o FB/IG/LinkedIn/Twitter (doplňte si oblíbenou soc. síť), připravoval vám obsahový plán, textoval konkrétní příspěvky, staral se o inzerci. Prostě proto, aby vám vyšperkoval firemní nebo osobní profil, budoval vztahy s vašimi sledujícími, zvyšoval povědomí o vaší značce, produktu či službě. A to všechno na základě vašich cílů a domluvené strategie.

Klientům připravuji příspěvky na sociální sítě už několik let. A za tu dobu jsem se bohužel opakovaně setkala s několika nešvary. Mezi nimi například:

  • Je vytvořený detailní obsahový plán s kvalitními příspěvky. Mezi tyto příspěvky majitel/recepční/asistent(ka) publikují nárazové příspěvky, které často nedodržují domluvenou koncepci (ideálně jsou ještě s gramatickými chybami a nevhodným formátem fotografie)
  • Takto ad hoc vytvořené příspěvky publikují současně na FB a IG, takže na IG jsou pak odkazy, které nejdou prokliknout.
  • Ad hoc příspěvky jsou publikovány třeba 5 minut poté, co byl publikovaný naplánovaný příspěvek.
  • Za účelem šetření financí se klient rozhodne, že si bude obsah nadále spravovat sám. A následně několik měsíců nic nezveřejní.
  • Klientovi běží inzerce a v mezičase si pustí ze soukromého účtu vlastní inzerci, která konkuruje té aktuálně běžící.

Samozřejmě je naprosto v pořádku, když si firma / podnikatel chce řešit obsah po vlastní ose. Ale pokud už si platíte freelancera, aby vám sítě spravoval, tak se s ním domlouvejte i na příspěvcích, které chcete publikovat mimo domluvený obsah a inzerci, kterou chcete nárazově připravit.

V opačném případě si můžete kazit celkový obraz, kterého se snažíte dosáhnout.