Věděli jste, že můžete zjistit, jak silný je váš osobní LinkedIn profil? Stačí vám k tomu přímo nástroj od LinkedIn s názvem Social Selling Index (dále SSI). A pokud chcete na LinkedIn budovat svůj osobní brand, měla by vás síla profilu zajímat.
Díky Social Selling Index kromě zhodnocení svého profilu zjistíte, i v jakých oblastech jste dobří, a které oblasti můžete naopak vylepšit, abyste svou pozici posílili.
Konkrétně se hodnotí tyto oblasti:
-budování brandu (osobní značky),
-vyhledávání relevantních lidí,
-celková aktivita na síti,
-propojení s decision makery.
Své skóre si můžete najít na tomto odkaze: https://business.linkedin.com/sales-solutions/social-selling/the-social-selling-index-ssi
Díky přehledným grafům získáte vcelku jasnou představu o oblastech, které by si zasloužily více vaší pozornosti.
V každé ze zmíněných oblastí můžete získat celkem 25 bodů a výsledný součet je právě váš Social Selling Index. Níže si jednotlivé oblasti blíže představíme.
Budování osobního brandu
V originále „Establish your professional brand”. V této oblasti je důležité, abyste měli kvalitně vyplněný profil. Napište v něm, co děláte, představte se potenciálním kontaktům, napište své dovednosti, dosažené vzdělání, projekty, na kterých jste pracovali, požádejte své kontakty o reference a nezapomeňte nahrát i svou fotografii.
Do této části se také počítají příspěvky, které na LinkedIn publikujete. Zaměřte se tedy na pravidelné publikování obsahu. Samozřejmě obsahu, který bude zajímavý a relevantní pro váš obor. LinkedIn není Instagram a fotografie z každé procházky nebo večeře vám na něm moc parády neudělají.
Propojení s relevantními lidmi
Oblast s názvem „Find the right people” vás směruje k tomu, abyste přemýšleli nad tím, s kým se na LinkedIn propojíte. Měli byste aktivně budovat svou síť kontaktů a snažit se propojit s lidmi, kteří se pohybují v souvisejících oborech, jsou leadry ve svých oborech apod.
Můžete se zaměřit na lidi podle jejich pracovní pozice, firmy, ve které pracují, můžete vyhledávat i hashtagy, které jsou relevantní pro váš obor či vaše zájmy.
Kontakty na LinkedIn nejsou Pokémoni, a proto se nesnažte je pochytat všechny.
V rámci této kategorie se LinkedIn také zajímá o to, jestli využíváte jeho pokročilé vyhledávací funkce, abyste našli ty správné lidi. Pokud budete využívat například placený nástroj Sales Navigator, můžete své SSI skóre navýšit až o 20 %.
Buďte na síti aktivní
Už jsme si řekli, že je potřeba být na LinkedIn aktivní a publikovat kvalitní a hodnotný obsah. Ten nejen zvyšuje kredibilitu vašeho brandu, ale současně zvyšuje dosah vašich příspěvků, začnete na něj získávat reakce, komentáře a třeba i žádosti o nové propojení. A to je právě důležité, abyste si zvýšily skóre v oblasti „Engage with insights”.
Nezapomeňte také diskutovat pod příspěvky vašich kontaktů a reagovat na jejich posty. Můžete se zapojovat do relevantních skupin, sledovat vybrané hashtagy apod.
Najděte decision makery
Čtvrtá oblast v sobě propojuje informace, které zazněly již v těch předchozích. Pokud chcete zvýšit své skóre v sekci „Build relationships”, měli byste navázat spojení s tzv. decision makery.
LinkedIn navíc zajímá, s jak seniorními kontakty jste propojení, kolik lidí přijalo vaši žádost o propojení i celkový počet vašich kontaktů.
Proč se vůbec o Social Selling Index zajímat?
Pokud jste na LinkedIn jen tak, „aby se neřeklo”, tak vás vlastně SSI skóre nemusí nijak zvlášť trápit. Pokud ale LinkedIn vnímáte jako síť, na které se chcete prezentovat jako odborník, chcete oslovit potenciálního zaměstnavatele, navázat kontakty a případné spolupráce, tak kvalitní profil (a tedy vysoké SSI) vám k tomu dopomohou.
Profily s vyšším SSI mají vyšší dosahy svých příspěvků a efektem sněhové koule tak získáváte zase více reakcí, více propojení atd.
SSI se počítá za uplynulých 90 dní a je stále aktuální. Pokud začnete se svým profilem pracovat novým způsobem, můžete velmi brzy sledovat změny, které se v rámci vašeho SSI dějí.
Může se zdát, že zvýšení SSI vyžaduje hodně práce. V případě, že LinkedIn zařadíte do svých pravidelných aktivit, můžete se mu věnovat třeba jen 10 minut denně, a i takto krátká doba vám začne přinášet výsledky.
Upozornění: Standardně je maximální skóre, kterého můžete dosáhnout, 85. Pokud byste chtěli dosáhnout více, je potřeba přejít na některý z placených LinkedIn programů.
Chcete svůj LinkedIn profil vylepšit / zhodnotit? Ráda ho s vámi projdu a připravím strategii pro jeho větší efektivitu. Pro více informací mě kontaktujte.
Zdroje: LinkedIn, Sales for Life, Tribal Impact, Raynet, Vojtěch Pres,