Guinness si prošlapává cestu k prožitkovému marketingu

Snímek obrazovky 2024-01-18 111949

Značka piva Guinness neláká své zákazníky jen na tmavé pivo, ale buduje svůj brand i díky experiental marketingu. Tentokrát se rozhodla propojit hravost svých zákazníků a tvar jejich piva. Výsledkem jsou speciální sněhule s názvem Foot Pint (tedy nikoliv Foot Print (otisk nohy), ale stopa pinty). 

Ve chvíli, kdy je všude kolem sníh, a člověk si obuje tyto boty, jeho kroky po sobě budou zanechávat originální cestu ve tvaru piva. Někdo prostě dělá do sněhu andělíčky, někdo pinty od piva…

Za kampaní stojí agentura AMV BBDO a vytvořila i printovou a outdoorovou reklamu, která mapuje cestu zákazníků do svých oblíbených podniků.

Jennifer Gleeson, senior brand manažerka z Diageo, k celé kampani doplnila:

„Navazujeme na populární billboard s vánočními stopami a spouštíme tuto zábavnou kampaň, která podtrhuje ikonické pivo Guiness a zároveň oslavuje sváteční období a hospody, které hrají klíčovou roli v kultuře a společnosti, zejména během zimy.”

V prosinci roku 2023 si mohli zájemci o Guinness sněhule zažádat, nicméně tato možnost není nadále k dispozici. 

Guinness vévodí marketingové scéně

Značka Guinness byla založena v roce 1759 a od té doby si vydobila místo jako jedna z nejznámějších značek světa. Velmi chytře a nápaditě pracují s kampaněmi, kterými přibližují zákazníkům své produkty. Zajímavé ovšem je, že až do roku 1929 vůbec žádnou reklamu nevyužívala. Od daného roku ovšem baví svět svými printovými i outdoorovými reklamami. A v posledních letech samozřejmě aktivně pracuje i se sociálními sítěmi.

Po covidovém lockdownu, když se podniky začaly opět otevírat, uveřejnil Guinness kampaň, ve které figurují každodenní objekty. A ty s trochou představivosti připomínají právě pivo Guinness.

Zdroje: Creative salon, Ads of the day, Ads of Oxford, Guinness